Support

Vad kan vi hjälpa dig med? 

Vanliga frågor och svar

Hitta svar på vanliga frågor i någon av nedan kategorier. 

Vad kostar en parkeringsplats?

Parkando erbjuder olika typer av platser och avtal. Priserna varierar beroende på avtal, anläggning och plats. För att se priser och platser, läs mer under respektive anläggning. 

Du hittar alla våra parkeringar här.

Jag vill hyra en p-plats, hur gör jag?

Hitta den anläggning du önskar parkera på och logga in via Bank-ID för att se lediga platser, ställa dig i kö och boka parkering. 

Du hittar alla våra anläggningar här.

Hur säger jag upp min plats?

Som privatperson kan du kan välja att säga upp din plats direkt i Parkando-appen eller i kundportalen genom att följa anvisningarna. Du kan också få hjälp med detta genom att maila din uppsägning till kundservice@parkando.se.

Som administratör på ert företag mailar du er uppsägning till kundservice@parkando.se.

 
Var kan jag hitta mina fakturor?
kundportalen ser du dina fakturor och status på respektive faktura. Där kan du även ladda ner din faktura som pdf.
Hur gör jag för att överklaga en kontrollavgift?

Om du har fått en kontrollavgift (parkeringsbot) som du anser vara felaktig kontaktar du Hojab Parkeringsservice, antingen via e-post parkering@svea.com eller på telefon 08-735 29 99 (mån-fre 08:00-17:00).

Vi på Parkando har ingen möjlighet att ta bort eller makulera parkeringsböter över telefon. Samtliga bestridanden måste komma in via Hojab Parkeringsservice.

Kom igång med våra guider

Här hittar du fördjupande guider om hur du snabbt kommer igång med din parkering.

phones

Telefon

streamlinehq-house-chimney-interface-essential-1080

Huvudkontor

Linnégatan 51, 114 58
Stockholm