Teknisk support

Här hittar du frågor kopplat till teknik.

Det går inte att öppna garageporten/dörren, vad gör jag?

Det kan finnas flera anledningar till detta, använder du Parkando-appen vänligen börja med att följa stegen i alternativ 1, annars se alternativ 2

Alternativ 1

  • Kontrollera att bluetooth är aktiverat på din telefon. Har du en Android-telefon behöver ”platstjänster” också vara aktiverat.
  • Har du en iPhone kontrollera att bluetooth är aktiverat både för telefonen och att Parkando-appen får använda telefonens bluetooth. Detta gör du under telefonens inställningar.
  • Har du fått en delad digital nyckel eller ett parkeringstillstånd, kontrollera att din inbjudan som du fått via e-post är accepterad med Mobilt BankID.

Alternativ 2

  • Alla fastigheter har olika typer av jour och beredskap, se information vid infarten till parkeringen. Du kan också ringa vår kundservice på 08-408 396 38, dygnet runt.
Jag har problem med appen, hur gör jag?

Vid problem med Parkando-appen, följ stegen nedan.

  1. Kontrollera att bluetooth är aktiverat på din telefon.

Har du en Android-telefon behöver ”platstjänster” också vara aktiverat. Har du en iPhone kontrollera att bluetooth är aktiverat både för telefonen och att Parkando-appen får använda telefonens bluetooth. Detta gör du under telefonens inställningar.

  1. Ifall du har fått en delad digital nyckel eller ett parkeringstillstånd, kontrollera att din inbjudan som du fått via e-post är accepterad med Mobilt BankID.

  2. Logga ut och logga in i appen igen

  3. Starta om appen

  4. Avinstallera och installera appen på nytt

  5. Ring eller mejla till kundservice

Skulle problem uppstå utanför kontorstider, har alla fastigheter olika typer av jour och beredskap, se information vid infarten till parkeringen.

Jag vill rapportera ett fel, hur gör jag?

 Vill du rapportera ett fel går det bra att maila till kundservice@parkando.se.

phones

Telefon

streamlinehq-house-chimney-interface-essential-1080

Huvudkontor

Linnégatan 51, 114 58
Stockholm