Del 2: Kundnöjdhet

Höj kundnöjdheten med hjälp av parkeringen
Guide för fastighetsägare med kontorsfastigheter

För fastighetsägare ligger fokus ständigt på att skapa och förbättra användarupplevelserna i sina fastigheter. På Parkando vill vi slå ett slag för att kundupplevelsen börjar redan på parkeringen. Att kunna erbjuda en modern parkeringslösning kan vara avgörande för att attrahera och bevara hyresgäster. I denna artikel har vi samlat tips och idéer för kommersiella fastighetsbolag för att öka kundnöjdheten genom att skapa attraktiva parkeringslösningar i kontorsfastigheter. 

 

Den digitala upplevelsen lika viktig som den fysiska 👩‍💻

Att digitalisera parkeringen har stor påverkan på kundnöjdheten i fastigheten. En smart parkeringsapp höjer användarupplevelsen genom att ge enkel access för hyresgäster och eventuella besökare i garaget och löser vanliga utmaningar som att hantera parkeringstillstånd och elbilsladdning.

I fastigheter där företag är en viktig målgrupp finns det stora insatser att göra för upplevelsen även utanför parkeringens väggar. Detta kan innebära en enkel och smidig lösning för företagens egen administration. Att erbjuda ett login för kunderna skapar stort värde - där de själva kan hantera sina parkeringsärenden, så som att dela ut och hantera digitala parkeringstillstånd till sina medarbetare.


parkando_webb_13

En trygg och snygg parkering genererar nöjdare kunder 💫

Ett garage eller ett parkeringshus kan ofta upplevas som en bortglömd yta vars enda syfte är att förvara bilar. Här gäller det att tänka utanför boxen och ta vara på potentialen för denna viktiga yta i fastigheten – för kundupplevelsen börjar redan i garaget.

Hur är miljön i garaget idag? Att se över upplevelsefaktorer som belysning, tydliga och snygga skyltar, dofter och ytskikt höjer garanterat kundnöjdheten. Kom ihåg att användarna ska känna sig välkomna och enkelt kunna navigera i garaget.

 


Ta vara på ytorna i garaget - skapa mervärde 🚲

Förutom att ytorna i garaget är hela och rena finns ytterligare möjligheter att skapa mervärde för hyresgäster och besökare. Ge nytt liv åt parkeringsytan genom att införa tjänster som kan göra logistiken och livet enklare för användare genom att exempelvis erbjuda;

  • Tjänster för bilen som biltvätt och service
  • Mobilitetspool med lånebilar och cyklar
  • Enkel hantering av laddplatser och snabbladdare
  • Skåp för varuutlämning och kemtvätt

 

Nyfiken hur vårt drömgarage ser ut? Spana in vårt digitala showroom här.

 

Parkando_Showroom_Mobility Pool_by_Envise

3 tips: Ta vara på potentialen i din parkering

1
Lyssna på dina användare!

En bra start kan vara att undersöka och fatta beslut på feedback från kunderna. Regelbundna kundundersökningar är en bra metod för att få insikter om hur du kan höja kundupplevelsen.

2
Modernisera

Fokusera på tekniken. Att skapa användarvänliga parkeringsupplevelser består till stor del av tekniska lösningar. Att erbjuda en parkeringsapp, lampor och skyltar som visar var det finns lediga platser samt kameror för registrering är exempel på metoder för att förenkla för användarna. 

3
Samarbeta med en partner

Att ta hjälp av en parkeringsoperatör för att höja kundnöjdheten är både en effektiv och lönsam investering. Parkando erbjuder smarta lösningar för dig som fastighetsägare, dina företagskunder och slutanvändare. På så sätt ansvarar vi för hela kedjan och kan skapa kundvärde på flera plan. 

Vill du veta mer?

Vi tar din parkeringsverksamhet till nästa nivå!